Onsdag 27. nov Kl. 19:00

VARIGHET: Forventet varighet: 1 time og 30 minutter
ARRANGØR: Nonstop Internasjonale Teaterfestival

Kan du sette deg ned Gud, vi må snakke sammen

Premieren gikk for et smekkfullt Samfunnshuset med en stående applaus som ingen ende ville ta. Fikk du ikke billetter? Eller kanskje du vil se denne lille perlen av en forestilling en gang til? Her er muligheten.

Geir Meum Olsens “Kan du sette deg ned Gud, vi må snakke sammen” er en humoristisk og satirisk monolog. Den er også personlig, varm og søkende. Det er en tekst mange vil kunne kjenne seg igjen i, og forhåpentligvis vil den oppleves som et befriende, friskt pust.

Monologen er formet som en dialog med en tilstedeværende gud – eller ikke – og publikum. Karakteren i stykket trenger en prat med Gud. Mann til mann, øye til øye. Han er frustrert og sliten av å være et moderne menneske som forventer å finne svarene på eksistensielle spørsmål. Han klarer ikke å hengi seg til noe større enn seg selv.

“Kan du sette deg ned Gud, vi må snakke sammen” er også den hjertevarme fortellingen om en ung gutts altoppslukende innsats for å redde en alvorlig syk bror. Om søndagsskole, synd og gullklistremerker. Om tro, håp og kjærlighet.

Geir Meum Olsen er et kjent ansikt for de fleste Mossinger. Sammen med Per-Olav Sørensen drev han Parkteatret i en årrekke og startet Nonstopfestivalen i 2005. Geir fikk også opp den første Mosserevyen tilbake i 1981, og har siden den gang medvirket i utallige produksjoner for både scene og skjerm. Han har skrevet manus til en rekke filmer og TV-serier, som har ført til priser i både inn- og utland. Han var i mange år et fast medlem av forfatter-teamet til Tom Sterri, som sto bak mange av de største suksessene på Chat Noir, Edderkoppen og ABC-teatret. Det inkluderer mange av Brede Bøes mest kjente monologer. “Kan du sette deg ned Gud, vi må snakke sammen” er første gang Geir inntar scenen som hovedperson i sitt eget verk.

På scenen: Geir Meum Olsen
Regibistand: Linn Olsen