Lørdag 15. feb Kl. 16:00

VARIGHET: 1 time og 30 minutter

MEDLEM (av bluesklubben): 300,-

DejaVu – Moss bluesklubb

Bandet ble etablert helt tilbake til 1975 av de to tidligere Høstmedlemmene Svein Rønning (gitar) og Knut Lie (trommer), samt Kai Grønli (vokal), Harald Otterstad (keyboard) og Per Langsholt (bass). Denne besetningen medvirket bl.a. på Frikonserten i Gansrødbukta 13.6.76. Primo 1977 sluttet Per Langsholt og han ble erstattet av Per Amundsen. Bandet deltok deretter på neste Frikonsert – som ble avholdt 6.3.77 i Kongstenhallen. Videre holdt Deja Vu en egen konsert på Speilet i Fredrikstad samme år. Deretter ble det et lengre opphold uten musikk aktivitet i denne bandkonstellasjonen. Kai Grønli døde for øvrig svært tidlig – i 1994- bare 39 år gammel.

I 2009 så en ny utgave av Deja Vu dagens lys, og da med flg. besetning: Svein Rønning, Knut Lie, Harald Otterstad og de nye medlemmene: Sverre Stagre (gitar), Øyvind Stagre (bass) og Morten Milde (vokal). I løpet av de neste 5 årene holdt bandet en rekke konserter i Østlandsområdet.

I 2015 ble mer eller mindre det opprinnelige Deja Vu samlet igjen – med Svein Rønnning, Knut Lie, Harald Otterstad og Per Langsholt, samt Geir Jahren (vokal). Sistnevnte er også medlem i Høst – for øvrig sammen med Rønning og Lie. Deja Vu gjorde en reinnspilling av et tidligere utgitt dobbelt- album som opprinnelig het «Between the leaves» og som ble innspilt i 1976. Det nye albumet var ferdigprodusert i 2022 og fikk tittelen «MMXXII».

Det er denne dobbelt-Lp`n bandet skal presentere pa° Moss Bluesklubb Lørdag 15.2.25. Per Amundsen er for øvrig tilbake på bass etter at Per Langsholt sluttet i bandet i 2023. Dagens utgave av Deja Vu er så autentisk som det er mulig, idet det er kun Geir Jahren som ikke var med i den opprinnelige besetningen fra 1976.

På bildet fra venstre: Harald Otterstad, Geir Jahren, Svein Rønning, Per Amundsen, Knut R. Lie